Wednesday, June 13, 2007

تغيير

كنت غيرت شكل المدونة وألوانها من فترة

خلفية سوداء وخط أكبر وعناوين بنفسجى

وماعلقتش ساعتها على الموضوع ده

وعادى أصلا !! من المفروض إن كل واحد ومزاجه .. دى مدونتى وأنا حر

لكن اللى خلانى أتكلم عن الموضوع ده إن كان فيه سبب قوى دفعنى للتغيير ده رغم إنى كنت حابب التصميم القديم

كانت حالة أشبه بالفزع !!

بافرّ فى المدونات عادى فى وقت ملل كده ولقيت مدونة بنفس تصميم مدونتى الأولانى

عادى .. بدأت أقرأ كده ع السريع ..اتصدمت

نفس الزهق والملل والضياع اللى باشتكى منهم فى بوستات كتيره

لكن بصورة متباكية ومتهافته أكتر .. ممكن كمان أقول مبتذلة وتثير الرثاء

!!!!!!!!!!!

يمكن أكون قاسى فى حكمى على صاحبها -اللى مش فاكره ولافاكر اسم مدونته حتى- لأنى كنت مرعوب من إنى ممكن فى يوم من الأيام إنى أوصل للحاله دى

ماهو الكلام قريب من كلامى والأفكار كمان قريبه ونفس تصميم المدونة ونفس عمرى تقريبا

يبقى ليه أستبعد قوى احتمال إنى ممكن أبقى زيه فى يوم من الأيام ؟

 

يمكن دى إحدى فوائد المدونات بالنسبة لى .. إنها فوّقتنى !! .. خد بالك

لو استمريت بنفس التواكل والانهزامية والاستسلام , هتبقى كده

ماقدرتش أصبر ساعه واحده بعدها على إن ممكن يكون فيه نقاط مشتركة مع الشخصية دى أو الصورة دى بمعنى أصح

غيرت تصميم المدونة بعدها على طول

كنت أتمنى لو أقدر أغير حياتى أو صفاتى بنفس السرعة والسهولة ! .. لكن عموما الصورة دى مش هتسيب دماغى أبدا علشان عمرى ماأوصل للحالة دى

 

صحيح إن فيه احتمال مش بطال إنى أكون اديت نفس الانطباع عنى فى بعض الأوقات لناس تانيه وكنت فى نظرهم صورة مثيرة للرثاء !! لكن  أتمنى إن يكون رد فعلهم ساعتها كان زى رد فعلى لما شفت المدونة دى

 

No comments: