Friday, April 13, 2007

الملل ..

 

ماكنتش أعرف إنى بقيت ملول للدرجه دى ..

من كام يوم كنت عند واحد صاحبى باشوف مشكله فى الكمبيوتر عنده

واحنا قاعدين دخل علينا ولاد أخواته الصغيرين

اللى فى سنه كام واللى لسه مادخلتش مدرسه واللى عارف إن ويندو يعنى شباك بالإنجليزى ..

كنت حاسس بخنقة فظيعه لمجرد إنى أسلم عليهم ..إزيك يابت؟ .. شكلك شقى ياض .. أهو تلاقيك إنت اللئيم اللى فيهم ..

وأى كلام من الحاجات دى وإلا هيبقى دمى تقيل موت وشخصيه سايكو -باحاول لسّه أخبى الحقيقه دى عن الناس :) - وما أعرفش قيمة الأطفال ولا عندى ذوق ...إلخ

ملللللللللللللللللللللل وخنقة

حتى عند عمى ..

فى العاده باحب ألعب مع الولاد الصغيرين وعندى صبر كبير معاهم وباستحملهم مهما كانت شقاوتهم

لكن بقى لى فتره برضه مابالعبش معاهم ..ولما بيهزرّوا وللا بيلعبوا معايا -يعنى يضربونى أو يشتمونى !!- باهزر ثانيتين كده علشان مايتضايقوش -الأطفال أذكياء- وبعدين أبعدهم

ده مش أنا ...

فيه حاجه مخليانى مضغوط أو باتصرف بطريقه مش متعود عليها

حتى من يومين كنت رايح الكليه وقعد جنبى فى الميكروباص واحد قعد يتكلم الكلام العادى عن طمع السواقين وظلم الحكومة والبنزين .... إلخ

أنا متعود على كده وفى العاده باتبادل الكلام عادى وبالأكليشياهت المحفوظة أحيانا علشان من ناحيه أعدّى وقت السفر ومن ناحية ماأضايقش اللى جنبى بإنى أتجاهله أو أحسسه إنى باتجاهله .. المره دى لأ !

ردّيت بكام كلمه مقتضبه ودوّرت وشّى ناحية الشباك

ماكنتش قادر أستحمل الملل ده

 

ممكن أكون محتاج أرجع لمضادات الاكتئاب .. وممكن يكون العكس تماما وإنى قررت أبطّل أبقى ذوق وأراعى شعور الناس على حساب أعصابى ..

ممكن بس تكون علشان الامتحانات قربت

وممكن أكون كده طبيعى رغم إنه مش أنا

أو مش اللى اتعودت علي إنى أكونه

No comments: